Vandaag de thuiswedstrijd tegen Weiteveense Boys 3. Beide teams hadden de eerste twee wedstrijden gewonnen, dus wil je boven in mee blijven draaien en/of afstand nemen moet je deze thuiswedstrijd gewoon winnen. Vanaf het begin de tegenstander onder druk zetten is bij ons de bedoeling en dit lukte behoorlijk. Het spel speelde zich vooral af op de helft van de tegenstander met wel 65 tot 70% balbezit. Hierdoor kwam Jeroen in de 22e minuut rond de 16 meterlijn in balbezit, kapte zijn directe tegenstander knap uit en scoorde met een mooi schot in het dak van het doel. We bleven goed doorzetten en rond de 30e minuut kreeg Niek de bal voor z’n voeten, schoot eerst nog twee keer tegen een tegenstander aan, maar de derde keer knalde hij de bal er vol overtuiging langs en in het doel. In de 37e minuut kreeg Ruben de bal in bezit, hij bedacht zich niet en met een prachtig afstandsschot scoorde hij de 3-0. Hierna gingen we rusten. Na de rust drie verse spelers ingebracht en weer geprobeerd de tegenstander onder druk te zetten, wat best lastig was. We waren in balbezit een beetje te druk en leden daardoor nogal eens balverlies. In de 65e minuut werd er wel goed druk gezet en scoorde Elgin z’n eerste doelpunt bij zijn debuut voor VIOS. Vijf minuten daarna kregen we een strafschop. De keeper stopte de inzet van Elgin. Misschien moeten we toch maar een keer gaan oefenen op het nemen van strafschoppen. Gedurende de hele wedstrijd hadden de mannen uit Weiteveen veel (enkele grove) overtredingen nodig om ons af te stoppen. Ook verbaal waren ze nogal aanwezig. Gelukkig hebben we hierbij geen zware blessures opgelopen wat gemakkelijk had gekund. Hoewel er nog wel een speler een beetje ongelukkig op Jeroen z’n hand ging staan met als gevolg een paar flinke schrammen. Wederom een dik verdiende overwinning. Doordat er goed wordt getraind, zijn we deze eerste wedstrijden fitter en sterker dan onze tegenstanders. Ga zo door mannen!. Mark Stapel en Ruben Meijering hebben voor deze wedstrijd ons keepers probleem opgelost door ieder een helft te keepen. Bedankt toppers!.
De keepers Mart Everts en Bart Lanting zijn beiden helaas geblesseerd.
Selectie: Mark Stapel, Stefan Kroezen, Mark Brinks, Thijs Oldenbanning, Pim Kok, Wout van Arkel, Bart Louwerse, Rikus Bos, Niek Hilbrands, Jeroen Schepers, Gido Lugies, Ruben Meijering, Giel Zwiers, Elgin van Bossé, Mart Everts.
Scheidsrechter: Jarno van Dalen
Assistent Scheidsrechter: Kelvin Pronk
Leiders : Eddy Hilbrands en Jan Timmer